בניית בית פרטי שלב אחר שלב

בניית בית כוללת לא מעט שלבים וחלקם אף די מורכבים כמו איסוף הון, תכנית בנייה, קבלת היתרים וכו’.
באופן כללי, תהליך הבנייה מתחלק לשניים – שלב התכנון ושלב הביצוע.
בשלב התכנון מעורבים אנשי מקצוע כמו אדריכל ומהנדס, יועץ קרקע, מעצב פנים ועוד, וכולל בתוכו גם קבלת היתר בנייה מול הרשויות.
בשלב הביצוע מעורבים אנשי מקצוע כגון קבלן שלד, טייח, חשמלאי ועוד, וכולל גם קבלה של טפסי אישור לאכלוס – טפסים המאשרים כי הבית עומד בדרישות הרשויות.

1. איסוף הון עצמי והגדרת תקציב – בשלב הראשון עליכם לבחון מה ההון העצמי העומד לרשותכם ומה התקציב מתוכו למשכנתא.
אם אין ברשותכם שטח לבנייה, זה הזמן לקבוע תקציב לרכישת קרקע.
2. קבלת אישור עקרוני למשכנתא – בין אם אתם בונים את ביתכם או קונים אותו, תהיו חייבים לקחת משכנתא.
ההבדל בין המשכנתאות הוא שבקנייה, הקונה מקבל את מלוא הסכום מלכתחילה ואילו בבניית בית, בעל השטח יקבל בכל פעם את הסכום לשלב הבא בתהליך הבנייה.
3. גיוס אנשי מקצוע – כשמדובר במשימה מורכבת כמו בניית בית, רצוי לבחור אנשי מקצוע שיהיו קשובים לרצונותיכם ויוכלו לייעץ ולהתאים את הבית אליכם בצורה נכונה.
4. תכנית בנייה וקבלת היתרים – בשלב זה, אתם ביחד עם האדריכל והמהנדס מכינים את תכנית הבנייה, ומגישים את התכנית לקבלת היתר בנייה בפועל.
מכיוון שקבלני הבנייה יבנו את הבית לפי התכנית המתוארת בדיוק – אסור להתפשר על איכות נוחות ותשומת הלב המושקעת בדבר.
5. בחירת קבלן ובניית השלד – קודם כל יוצקים את יסודות הבית ובונים את השלד המורכב מבטון מזוין.
שלב זה כולל את בניית עמודי התווך והמקלט שמטרתם נשיאת משקל הבית ובטיחותו.
6. בחירת קבלן גמר והשלמות בנייה – על גבי השלד שבנינו עלינו להמשיך את העבודות הנדרשות לצורך מחייה – מערכות תשתיות (ביוב, חשמל, תקשורת), גימור הבנייה בחללים כמו צבע, טייח, ריצוף ועוד. שלב זה הוא שלב ארוך והעבודות נעשות לפי התכנית שהוכנה על ידכם ועל ידי בעלי המקצוע בתחילת הדרך.
7. עיצוב פנים ורכישת ריהוט – בשלב זה נכנס לתמונה מעצב הפנים, אולם ברוב המקרים, זה יהיה גם האדריכל. מעצב הפנים יתאים את עיצוב הבית לסגנון חייכם וטעמכם האישי.
8. קבלת היתר אכלוס (טופס 4) – בגמר עבודות הבית, לאחר שכל בעלי המקצוע סיימו את עבודתם עליכם להגיש בקשת אכלוס; מסמך המעיד שהבית נבנה ע”פי תכניות הבנייה המקוריות ובהתאם לתכנית של הרשות המקומית. בנוסף, אישור זה מבטיח כי הבית בטוח למגורים.

 

לסיום, חשוב לציין שהדרך בניית בית הוא תהליך ארוך, מורכב, קשה ולעיתים עלול לתסכל, אך זכרו – הדרך הזו תוביל אתכם להקמת הבית עליו חלמתם.

שתפו לעולם
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
עיקבו אחרינו
גם באינסטגרם
איך אפשר לעזור?